Thursday, February 11, 2010

start!


Toch al 1 goed voornemen dat ik uitvoer...dit is de start van een nieuwe trui. Patroon : Plissé van Hanne Falkenberg, in een donkerdonkergroen (kleur : Cypress) dat onmogelijk te fotograferen is...En een ander goed voornemen : de voorraadkast aanspreken. Dit garenpakket ligt al sinds augustus 2007 te wachten...
Interessante constructie trouwens : je begint met een smal repeltje te breien, van daaruit worden steken opgenomen voor het rugpand dat zijdelings gebreid wordt...

One New Year's resolution executed - start more sweaters. This is Hanne Falkenbergs Plissé in a darkdark green (color : Cypress) that is impossible to photograph. Interesting construction of this jacket - you start by knitting a small strip, and from there you pick up stitches to knit the back panels sideways...


Plissé zal niet af zijn voor 'dikketruiendag' morgen... maar ik heb nog wel wat truien die ik kan aandoen...misschien mijn oudste en dikste - heel erg 80-er jaren, hé?
Plissé won't be finished for the 'heavy sweater'-day tomorrow. This is a campaign to raise awareness about global warming, schools and offices turn down the heating for one day. We do this in our office too. So that's an opportunity to wear my oldest and warmest sweater. Very 80-ies, don't you think?

3 comments:

annita said...

Dat garenpakket ziet er zeer veelbelovend uit. En die andere, de kleur is prachtig, maar het model toch niet helemaal van deze tijd.

Martine said...

Ben benieuwd naar je vorderingen!


Die kleurige vind ik geweldig mooi!
En wat maakt het uit, 80-er jaren... Breiwerk is tijdloos, vind ik...

hannah said...

Wat een prachtige kleuren in dat 'oude' vest!!