Sunday, February 14, 2010

plissé - eerste stapjes - plissé progress


Echt veel is het nog niet, maar het is een heerlijk breiwerkje. En op deze foto kan je toch al een idee krijgen van de mooie,diepe groene kleur.
Not much to show, but I wanted to share a picture anyway, just to give an idea on the rich dark green color.

Het wordt wel steeds interessanter. Na een stukje rug, begin je aan het voorpand. Je breit een V-hals die je vorm geeft met verkorte rijen, en daarna zet je rug en voorpand op 1 naald (over de schouder heen). Zijn jullie nog mee?
The construction of this sweater is very interesting. You knit a part of the back, start the front that you shape into a V-neck with shortrows, and then attach front and back over the shoulder. Are you still following?

Het sneeuwt nog altijd. Ideaal breiweer dus. De enige lente hier is wat ik artificieel in huis gehaald heb...Ik klaag niet, ik heb er weinig last van en zoals ik zei, ideaal breiweer.
It's still snowing. Perfect knitting weather. The only spring around here are these flowers. I am not complaining, the snow doesn't bother me, and like I said, perfect knitting weather. I am enjoying my new knit...

3 comments:

mija said...

Ik ben toevallig op je blog terecht gekomen. Mooi breiwerk? heel mooi zelfs. Ik heb ook een blog:http://ferme-marie.blogspot.com/
en woon ook rond Leuven.
Handwerk is ook mijn hobby. Ik heb je blog opgeslagen zodat ik af en toe eens kan kijken.
groetjes mija

hannah said...

Wat een interessant patroon lijkt me dit. Ik krijg steeds meer zin om ook eens een Hanne Falkenberg patroon te gaan breien.

Martine said...

inderdaad een heel mooi groen! van het patroon kan ik nog niet veel opmaken ;-)