Friday, August 24, 2007

Day 7 - Stockholm



I had been to Stockholm before. In fact, this is the 3d year in a row that I am visiting Stockholm. I was there last year to see the Kaffe Fassett exhibit, and I spent my summer holiday 2005 swapping homes with a Stockholm(ian?) family for 2 weeks. I love Stockholm. It's a fabulous city, friendly knitters and interesting yarn shops. So, I didn't really have a plan for Stockholm now. I didn't have the need to run around and see all the sights. I just wanted to go to a nice place, sit on a bench and watch the boats and knit. When the ship sails towards Stockholm, it is a very nice trip, because you sail through an archipelago (hundreds of small islands). Of course, I had to get up very early to see it all (I got up at 4:30 am). I thoroughly enjoyed seeing the sunrise, and the sense of being alone on the ship. It was mesmerizing.

Ik ben al eerder in Stockholm geweest, dus had ik niet de behoefte om rond te rennen om alle hoogtepunten te zien. De laatste 3 jaar ben ik telkens in Stockholm beland. In 2006 voor een bezoek aan de Kaffe Fassett tentoonstelling, en in de zomer 2005 twee weken huisruil met een Stockholmse familie. Dat was een fantastische vakantie, we hebben toen echt hier gewoond (we keken zelfs een beetje neer op de horde toeristen die Gamla Stan overspoelen - niet het 'echte' Stockholm). Jammer genoeg is Stockholm ook een heel dure stad. Uiteindelijk heb ik in Stockholm een beetje voor reisgids gespeeld (de groep op sleeptouw genomen). Dus niet mijn plannetje : ik ga op een bank zitten en kijk naar de bootjes en brei. Een fantastische nieuwe indruk van Stockholm was nu de doortocht door de archipel, de eilandengroep voor de stad. Ik moest wel vroeg opstaan om het allemaal te zien - om halfvijf was ik al uit de veren. Het gevoel dat je dan krijgt op zo'n ingeslapen boot, de zonsopgang, het landschap ... betoverend.

I didn't get great pictures of the sunrise, so I leave you with a typical Swedish icon - and some knitting thrown in. (I hope to come back - my DD decided to start study Swedish at university - she will start in October).

De foto's van de zonsopgang zijn niet goed gelukt, dus dan maar een foto van een Zweeds ikoon (en een beetje breien). Ik hoop nog vaak terug te komen. (en de kans zit erin, nu onze dochter besloten heeft in oktober Zweeds te beginnen studeren).

No comments: