Saturday, August 25, 2007

48


... it's my birthday today. My plan for today was : sit and knit and finish something. The world championship track and fields has started, so lots of TV watching opportunities. And I received a rocking girl blogger award from Lies. Thanks a bunch ! I still have to decide on who to pass it on.

't Is mijn verjaardag vandaag. Mijn plan voor vandaag was : in mijn zetel zitten breien en eindelijk iets afmaken. Wereldkampioenschappen atletiek op TV is de ideale achtergrond hiervoor. Ik kreeg ook een prijs van Lies - als 'rockin girl blogger'. Kweenie of dat 'girl' nog past, maar ik ben er heel blij mee; Bedankt Lies. Nu moet ik de prijs aan anderen doorgeven, er zijn wel enkele blogs die ik eerg graag lees ... Ik laat nog iets weten.

I wove in the ends on my Argosy scarf, knitted during Iron mans accomplishement. Great pattern, but it came out a bit floppy after blocking. I still love it.

Ik stopte de draadjes in van mijn Argosy sjaal, gebreid tijdens de triathlon in Duitsland (dat duurt dus wel zes uur, zo'n wedstrijd). Prachtig garen van Jane gekregen (Noro Silk garden lite). Deze lichtere versie van Noro silk garden heb ik hier nog niet in de winkel gezien. Mooi.

I knitted the last 6 rows on my Mystery stole 3, and blocked it. It's drying now. I loved knitting this, but the final product is not 'me'. I really like the wing, but the assymetrical design, although spectacular and ingenious, is not something I see myself wearing.

De laatste 6 rijen gebreid aan mijn Mystery stola (die nu 'zwanenmeer' noemt). Alles in een badje gestopt, en vochtig uitgespeld om het ajourpatroon te 'blokken'. Dit was heel leuk om te breien, maar niet iets dat ik mezelf zie dragen. Het is namelijk een assymetrisch ontwerp, aan de ene kant zit een punt, aan de andere kant een 'vleugel'. Die vleugel vind ik heel mooi geworden, spectaculair en goed uitgedacht.

Jane in Texas sent me 4 skeins of blackberry ridge 'silky merino' in pearl grey for my birthday. Now a stole with 2 wings is something that appeals to me. Maybe a next project ?

Jane in Texas zond me 4 strengen merino/zijde in een mooi zilvergrijs voor mijn verjaardag. Hier kan ik heel wat kantbreiwerk mee doen. Misschien 'zwanenmeer' met 2 vleugels ?

And my birthday present to myself arrived also this week : a kit to knit Hanne Falkenbergs 'Plissé'. I ordered it when I was in Sommerfuglen (in Kopenhagen). This is a single color design, and I picked this color from the color card. There were no names for the colors, only numbers, but I think this is 'Cypress'. A dark green, with a black undertone, and yellow flecks. They didn't have that color in stock, so they backordered, and shipped it to me. I love it.

En mijn verjaardagskado voor mezelf kwam ook deze week met de post. Dit is een pakket om Hanne Falkenbergs 'Plissé' te breien. Ik heb dit besteld in Sommerfuglen, een heel mooie wolwinkel in Kopenhagen. Dit is een ontwerp in 1 kleur, en je kan zelf je voorkeurkleur van een kleurenkaart kiezen. Op de kaart die ik gezien heb, waren geen namen voor de kleuren, alleen nummers. Ik denk dat dit 97 - Cypress is. Het is een heel donkergroen met een zwarte ondertoon, en gele vlekjes. Heel apart. Deze kleur was niet in voorraad, en de winkel bestelde het voor mij en stuurde het pakket naar Leuven met de post. Mooi verpakt ook nog, in gouden krinkelpapier.

Next on my programm for today : finish 'Lizard rigde'. Really, it has to be finished. DD has found a room in her new town where she will be studying, and she asked if she could have this afghan.
So, I still have some knitting to do - I am knitting a big garter stitch border all around. Lots and lots of stitches on a circular needle, my wrists ache already !

Volgende deel van het programma voor vandaag - de Lizard ridge deken afmaken. Het moet nu eens gedaan zijn ! Echt, want dochterlief heeft een kot gevonden in Gent, en ze wil die deken wel. Dus, ik heb nog wat breien te goed voor vandaag. Ik brei een grote boord in ribbelsteek rond de hele deken. Enorm veel steken op een rondbreinaald, mijn pols doet nu al zeer.


Last part of this day : have a birtday meal in a nice Turkish restaurant in my home town. Life is good at 48.

Laatste deel van het feest : een leuk verjaardagsetentje in een lekker Turks restaurant in mijn thuisstad. 48 is nog zo slecht niet.

11 comments:

Knitelly said...

Happy birthday Dominique. Hope you are having a wonderful day. The scarf looks so pretty.

Elly

Ambermoggie, a fragrant soul said...

happy birthday, hope it is enjoyable

dominiqueknitting said...

Thanks Elly and Amber for the b-day wishes.
And Elly, if you read this - can you e-mail me at d003.oneskein@gmail.com ?
I noticed you are in London. I will be in London sept3-4 celebrating my DD bday, and am looking for tips.

thanks !

Unknown said...

Happy Birthday! Oohhh, Hanne kits! Enjoy your day.

Anonymous said...

*H*A*P*P*Y* *B*I*R*T*H*D*A*Y* !

Your scarf is beautiful. Hope your day went as planned. Sounds good to me. The Hanne yarn is gorgeous. Have you started yet ? Just to try the yarn/pattern ?

Anonymous said...

Tataratataaaaaaa!
Van HARTE GEFELICITEERD!
Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Wanneer ga je met je cadeau (Plisse) beginnen?
En ben je gisteren al iets opgeschoten met je Lizard Ridge?
Geniet van je verjaardags-weekend, maar met dit weer zal dat vast wel lukken.

gr,
Myriam

Deb said...

Happy Belated Birthday! I LOVE the new sweater kit-it looks like a classic that you will wear for years!

Anonymous said...

Gelukkige verjaardag,

Ik lees dat jij met een lizard ridge bezig bent,kan jij me misschien een site aanbevelen waar ik de beschrijving in het nederlands kan vinden.Ik versta wel engels maar ben nog niet gewoon aan de engelse breiterminologie

Anonymous said...

Nog gefeliciteerd!!!
Wat ben je heerlijk verwend; fijn voor je!

Unknown said...

Mieke,

Ik vond niet direct je e-mail adres. Ik ken niet direct een NL versie van lizard ridge, maar ik wil wel helpen. Mail me (adres in mijn profile)

Archiknist said...

My Argosy seemed floppy too... maybe it's the bias?

I've just noticed that you have a crazy tri-athlete too--my husband is doing a full Ironman in Florida in November, and is doing 1/2 IMs this summer to prepare. Crazy!

(and thanks for visiting my blog!)