Wednesday, January 31, 2007

ugly hat and scarf

i

I confess, this is not knitted from stash. As if I would have such nasty colored acrylic in my stash ! My DD asked me to knit this for her. Here in Flanders, there is a tradition called 'Chrysostomos'. The lastyear students in highschool dress funny, make fun of teachers and other students, and celebrate that the end of their highschool years is approching. It's also called 'the 100 days'. The theme to dress this year was 'proud to be wrong'. I guess 'wrong' here ment 'wrong colors', and had nothing to do with morality. DD even baked pink and green waffles. Hey, we're Belgian after all.

knitted from Scheepjeswol 'Roma' - hat is knitted with 3 strands of yarn, scarf with 2 strands. It went fast, but still 3 nights of knitting. DD made the pompons. And the yarn was maybe ugly, but rather nice to work with (for an 100% acrylic). I didn't have any 8mm double pointed needles, so I used 'magic loop ' for the first time. I actually learned something from this project !

Dit is niet uit mijn voorraadkast gehaald, en ik heb mijn belofte dus niet gebroken. Alsof ik 100% acrylic in huis zou hebben ! Dit is gebreid om 'Chrysostomos' te vieren. Meer info op wikipedia vind je hier : http://nl.wikipedia.org/wiki/Chrysostomos. Bedoeling is om je te verkleden, gek te doen en te vieren dat je nog maar 100 dagen verwijderd bent van het einde van de middelbare school. Het verkleedthema dit jaar was 'proud to be wrong' - dus hoe gekker hoe beter. Mijn dochter heeft de wol gekocht, en de pomponnetjes gemaakt. Bovendien heeft ze roze en groene wafels gebakken om uit te delen. Die zagen er afgrijselijk uit, maar waren best lekker.

Gegevens : Scheepjeswol 'Roma' - muts gebreid met 3dubbele draad, sjaal met dubbele draad.

1 comment:

Photocat said...

Hallo Dominique, mijn zus in Belgie deed de Kaffe Fasset Quilt dag... Mieke Duyck uit Bellegem.
Ik zal haar vragen of ze uw blog al heeft gezien.
Ik woon in Engeland... Ik ben op zoek naar een breipatroontje voor een baby mutske, eenvoudig...
Ik vind alleen maar engelse patronen hier in Engeland, en kan die niet lezen. Weet jij waar ik een leuk klein (piep klein) baby muts patroontje zou vinden???
Ik zal uw blog bookmarken... Leuke dingen die je hebt!

Groetjes uit Engeland