Saturday, June 23, 2012

onbekend- underappreciated


Einde juni en ik ben nog niet aan mijn Cookie sokken begonnen... In principe moet ik met groen breien. Daar heb ik niet zo heel veel van in voorraad. Linksboven is Madeline Tosh in de kleur 'Cedar', dat komt nog het best in aanmerking.
Juni is almost finished and I still need to start my Cookie sock of the month. Color of the month is green, a color which I don't seem to have much of in stash.  In the upper left corner is some Madeline Tosh, color 'Cedar', that could work...

En het patroon van de maand is Wedge. Ik vind dit een atypische Cookie sok, geen ajour, geen ingewikkeld kabelpatroon om te volgen... bleh. Geen zin om hier aan te beginnen. Het ziet ernaar uit dat mijn Cookie motivatie wat slabakt...
Pattern of the month is Wedge. Too me this is a very atypical Cookie sock, no lace or complicated cable chart to follow. I lack motivation to start this. Looks like I will fall through the Cookie KAL...

Bij de sokkenbreigroep is het thema 'onbekend is onbemind'. Sokpatronen die om één of andere reden heel weinig gebreid worden. En ik wil al heel lang eens experimenteren met de patentsteek, en waarom niet in mijn favoriete meeneemproject, sokken dus? 't Is ook een goed patroon om een rest zelfstrepend garen op te werken (Regia Kaffe Fassett stripes).
The June theme in the sockknitersanonymous is 'underappreciated', knit a sockpattern that for some reason is not very popular. For some time I wanted to try out brioche stitch, so why not in my favorite kind of project, socks? I think this works well with some leftover selfstriping yarn (Regia Kaffe Fassett stripes)

 
En ik heb ook nog een patroon kadoo gekregen van de dochter voor moederdag, iets met afgehaalde steken. Zou goed moeten gaan met die rare streng handgeverfde wol die ik nog liggen heb...Trekking handart in bordeaux, groen en zwart...
I also have this pattern, it was a gift for Mothers day from DD. I think this pattern with slipped stitches will work well with the handdyed yarn that I have in stash.
 
Maar ook deze sokken blijken een beetje 'nah ja...'. Voor het ogenblik ben ik 'total begeistert' van mijn vestje in Wollmeise, kleur 'golden pear'. Komt goed uit, morgen vertrekken we voor 2 weken op vakantie naar Duitsland en Oostenrijk, en dan heb ik met een trui een stevige brok breien om mee te nemen.
But even these socks don't thrill me at all. I am completely smitten by my this cardigan I have just started in Wollmeise, color 'golden pear'. This will be a great project for my 2 week holiday in Germany and Austria.

1 comment:

Anonymous said...

Ach ja, soms wil het gewoon even niet......