Tuesday, June 15, 2010

kip Namur



Ik heb jammer genoeg maar een paar fotootjes van de KIP-bijeenkomst in Namur. Ik heb nog heel wat te leren over foto's nemen met de GSM (of over fotografie in het algemeen). Het was een leuke namiddag, ik heb weer nieuwe mensen ontmoet en interessante projectideeën gezien. Bedankt Liedra om dit te organiseren!
Unfortunately I have only a few pictures of WWKIP in Namur. I still have to learn how to take good pictures with my cellphone... I had a great time, meeting people and admiring projects. Thanks Liedra for organizing this!


Ik wou haar handgesponnen citron schoudersjaaltje zelf houden nadat ik het had aangepast : merino, kasjmier en angora (superzacht dus) en dan die kleurtjes....mmmmm....
I wanted to keep her handspun Citron shawlette for myself : merino, cashmere and angora, and those colors are to dy for...



Catherine breide een paar zomersokjes in fris groen...
Catherine was working on a pair of short socks in a fresh green yarn...



Philhellene toonde ons hoe een 'knitting belt' werkt... het is een soort leren buideltje waarin je een breinaald zonder knop kunt vastzetten. Heel anders dan hoe wij het geleerd hebben, met de breinaald onder de arm.
Philhellene showed us how to use a knitting belt...

En Line, Catherine en ikzelf werkten aan het zelfde project, maar in een ander garen... (pst, Line en Catherine, die van mij is af hoor! Nu nog goede foto's maken...)
And Line, Catherine and I worked on the same project, but in quite different yarns...

4 comments:

Prunila said...

this framboise-citron is seupèrbe! ciao Dominique!!!

Line said...

Het was zo een gezellig dagje, de foto's roepen heel warme gevoelens in mij op, en zo slecht zijn ze niet, jij hebt die mooie citron op beeld staan dat is mij niet gelukt.
Nog bedankt om de treinreis een beetje korter te maken, zo met twee is weer heel anders dan alleen KIPpen in de trein.

Line said...

Ach nog vergeten, dus je Laminari ligt waarschijnlijk te blokken, ben al heel benieuwd, en dus toegekomen met je wol of heb je in laatste instantie nog moeten foefelen. Ik heb geen steek meer aan de mijne gedaan. Denk dat ik volgende week de draad weer opneem.

Nutsue said...

I'm sure you spent a good knitting time with your friends. I agree with you: citron is a good pattern to knit with handspun yarn. This days I'm spinning some merino to knit mine!

I've just read in my blog that you didn't undestand why I washed my yarn three times, once spun. I just wanted to felt it a bit to get stronger yarn. As I span low twist singles, I was afraid that it could break.