Friday, January 01, 2010

Ik wens jullie... My wish to you...

Moed,doorzettingsvermogen, creativiteit en passie...dat wens ik jullie voor 2010.
Courage, perseverance, creativity and passion... that's my wish to you all.

Mijn ijzeren man heeft in 2009 vele keren getoond dat hij over die kwaliteiten beschikt.
My Iron Man has shown all this (and more) in 2009.


Zelf zal ik van dat alles ook een beetje nodig hebben om dit project af te maken...
En wat heb ik dit jaar geleerd? Het traditioneel Fair-Isle breien (waar men de trui in het rond breit en daarna openknipt) heb ik nog niet helemaal in de vingers. Ik heb sowieso weinig truien gebreid in 2009, omdat ik (af en toe) nog last had van de schouder. Maar als ik zie hoeveel kleine projectjes op mijn 'af'-lijst staan, dan kan ik 2010 misschien toch uitroepen tot 'het jaar van de trui'. Dus het goede voornemen is : meer truien voor mezelf, truien die me staan. Ik heb nog wel een paar wolpakketten in mijn voorraadkast liggen...
I will need a bit of that all to finish this project. I have learned that I still have to learn a lot about traditional Fair-Isle knitting and steeking. I have knit a lot of small projects in 2009 - maybe 2010 will be 'the year of the sweater' for me.

5 comments:

Line said...

Ook voor jou een heel gelukkig en creatief 2010. Als ik de schaar al in het werk zie lopen bij mij al de rilingen over de rug. Ik weet dat deze techniek bestaat en dat hij heel mooie resultaten geeft. Ik ben benieuwd of ik ooit zover kom om hem zelf toe te passen. Veel succes ermee en ik kijk uit naar jou bevindingen. En ja dat truien breien, door de vele kleine projecten is dat ook bij mij helemaal in een vergeethoek terecht gekomen.

Herma said...

Ik wens jou, je ijzeren man en andere dierbaren een zeer goed, sportief en creatief 2010.
Dat je voornemens mogen uitkomen en dat er veel geluk, gezondheid en gezelligheid zal zijn.

annita said...

Ik wens jou een creatief 2010. Wat een prachtig ambacht: het fair island breien, het gaat je goed af, zo te zien.

yvonnep said...

Veel veel geluk en truien in 2010. Dapper hoor het knippen! Ik hoop in 2010 een keer in je Belgische buurt te komen, zonder man die allerlei andere dingen wil. :-)

hannah said...

Gelukkig nieuwjaar Dominique! Ik wens je een jaar vol vreugde, gezondheid en creativiteit. Het zou leuk zijn als we elkaar nog een keer kunnen spreken (op de handwerkbeurs in Zwolle?)!