Wednesday, December 31, 2008

still socking along



At home for the holidays, you should think I was knitting a big project, no? I am afraid the sockknitting bug is still going strong here... I finished the Firestarters. And I explored more ways to use leftovers sock yarns. I am on a yarn diet, but I also like to play with colors and yarns...

10 dagen thuis... dan zou je toch wel aan een groot project moeten breien niet? Nee dus, het sokkenvirus woedt nog altijd hevig hier in Leuven.
Ik breide de 'Firestarters' uit...
En ik ging op zoek naar meer sokken met overschotjes. 't Is crisis en ik ben op garendieet, maar bovendien is spelen met overschotjes ook gewoon leuk.


I made these using the 'random stripe generator'. On this site you can select the colors you want to use, and the width of your stripes. Have fun clicking!
Deze maakte ik via de 'stripe generator'. Op die site kan je zelf de kleuren aangeven die je wil gebruiken, en hoe dik de strepen mogen worden. Veel klikplezier!

I started another pair, in more 'manly' colors. The men in the house truly dislike the red stripe, so maybe this is another pair for me.
Daarna startte ik nog een paar, in meer 'mannelijke' kleuren. Alleen vinden de mannen hier die rode streep maar niks. Dus dat worden toch nog sokken voor mij.


I also wanted socks that were less stripey. These are 'blender' socks. I remember now why I don't like variegated yarns. It's so unpredictable how it will look in the end. I do like the purl side of this sock better, so that gave me an idea for another sock... I am not socked out yet!
En ik wou ook sokken die minder gestreept waren - dit zijn de 'overvloeisokken'. Nu weet ik weer waarom ik gevlamde garens niet leuk vind - het resultaat is zo onvoorspelbaar! Eigenlijk vind ik de averechtse kant van deze sok 'vloeiender', en dat geeft me weer ideeën voor een volgende sok... Ben nog niet uitgesokt dus!

2 comments:

Line said...

Sokkenvirus is dan ook een heel hardnekkige bakterie als je ermee geplaagd bent maar ze geeft wel heel leuke resultaten. De Firestarters zijn super mooi in het door jou gekozen garen ze staan hier ook al heel lang op het nog te doen lijst maar steeds komt er iets tussen. De blendersokken vindt ik ook een geweldig idee erg leuk om resten op te werken.

Tijm said...

O help, ben jij ook besmet! Erg hé en het is zo hardnekkig, je komt er bijna niet vanaf.
Maar goed ook want je maakt geweldige exemplaren! Ik vind die rode streep juist leuk omdat het even een accent geeft. Hou je die mooi voor jezelf. Leuke tip om zo sokken te breien van resten, prachtig resultaat.