Friday, April 06, 2018

the waiting game

Wachten op het volgende patroon van de SockMadness. En in plaats van iets nieuws op te zetten, misschien tijd om wat reparaties te doen? Deze winter hebben de motten toegeslagen in mijn kast.
Waiting for the next pattern in the SockMadness, and instead of starting something new, maybe I can do some repairs? I have had moths in my closet this winter. 


Ik heb  alle truien uit de kast gehaald, gewassen, en een paar dingen weggegooid. Maar de eerste Hanne Falkenberg trui die ik breide in 2003 kan ik écht niet wegdoen...
I have pulled out all my sweaters, washed everything, and threw away a few items. But this is the very first Hanne Falkenberg sweater that I knit, back in 2003, and I think I can still save it with a small repair...

Ik neem steken op een beetje dieper rond de volledige mouw. Het roestkleur heb ik niet meer, dus ik brei nu met zwart een rijtje.
I dig a bit deeper and pick up stitches around the whole sleeve. I don't have this rust color any longer, so I knit one row with black.

 

Daarna doe ik een koordjesafzet (of I-cord cast-off). Dat geeft een mooi rond randje. Hmm. Ik had misschien beter de afzet aan de andere kant gedaan. Het randje rolt naar binnen, dus nu is eigenlijk de binnenkant van de mouw mooier afgewerkt.  Maar ik ga het toch niet direct uithalen, het is acceptabel zo.
I finish with an I-cord cast-off. This results in a nice round edge around the sleeve, except that the nice part is on the inside of the sleeve. In retrospect, I should have done this procedure on the inside of the sleeve, so that the round edge is on the 'good' side..



Ik ben toch blij met het resultaat. Nieuw leven voor een oudere trui, en zelfs goed om er professioneel mee voor de dag te komen (op de cover van het personeelsmagazine).
Still, I am quite happy with the end result. It brings new life to an old sweater, and it is even good enough to still wear at work (and make the cover of the employee magazine).

No comments: