Monday, July 29, 2013

een halve cirkel - a half pi shawl

Ik kan nu niet veel breien met mijn schouder, het moment dus om over projecten te bloggen die ik de laatste maanden afmaakte...
I am still not able to knit much (bad shoulder), so maybe this is the time to blog about projects I finished the last months?
Ik ben nog steeds op zoek naar de voor mij ideale omslagdoek, en dit is het volgende probeersel, een halvecirkel. Patroon is Bee Leaf Half Pi shawl. Het garen heb ik gekocht in Zweden in 2008. Ik wil dit jaar ook eens wat oude wol opbreien, maar soms moet je wachten tot je het ideale project voor die ene streng gevonden hebt.
In my quest for the ideal shawl shape, I tried out a semi-circle. The pattern is Bee Leaf Half Pi shawl. I bought the yarn back in 2008, in Sweden. I want to knit up some older yarn in my stash, but sometimes it takes a while before you find the ideal project for that one skein of laceweight.

Het patroon heeft van alles wat, een beetje kantbreiwerk in blaadjesvorm, kraaltjes, visnet-ajour ... je vindt alle details op mijn Ravelry pagina (publieke link).
There is a bit of everything in this pattern: leafy lace, beads (I used tiny ones), fishnet lace.... you can find all details on my Ravelry page (public link).

Omdat ik maar 600 meter wol had maakte ik de boord wat korter dan in het patroon. Niet erg, ik vind dit de ideale grootte voor een sjaal. Warm op de schouders, en groot genoeg om toch nog om te slaan als het  koud wordt. Ik ben heel erg blij met de sjaal, maar voorlopig gaan we die niet nodig hebben...
Because I only had only 600meters of yarn, I did the fishnet lace a bit shorter, and did not do a ruffled border. I don't mind this, actually this is for me the ideal size for a shawl. It's big enough to rest on my shoulders, and I can wrap it around when it is really cold....Very happy with the outcome, but it does not look like I will need it the next weeks...

Mijn volgende probeersel wordt een volledige cirkel shawl, eens zien wat dat geeft...
My next try in shawl shapes will be a full pi shawl, I am curious to see if I like that one too...

3 comments:

Fenna said...

Schitterend!!!

Anonymous said...

Heel mooi, Dominique!
En wat de schouder betreft, heb je er al eens aan gedacht om afwisselend te breien en te haken? Dat bevalt mij heel goed! De bewegingen zijn anders, dus de belasting is ook anders. En haken is ook erg leuk!
Groeten van Astrid

Anonymous said...

Wat prachtig Dominique! Mooi ook hoe het matcht bij je kleding.