Sunday, February 17, 2013

wanten, mutsen in 2013 - small projects in 2013

Dit jaar wil ik ook wat kleine projecten breien, zoals wanten en mutsen. Op 2 maart komen de Dutch knitters nog eens langs in 't wolwinkeltje in Leuven, met een workshop twijnend breien. We zijn al eens bijeengekomen om te oefenen, 't was lang geleden. En er is nog een oefenavond, op dinsdag 26 februari.
I also want to knit some small projects this year, mittens and hats. The Dutch knitters will teach a workshop on twined knitting in my local yarn store. Time to brush up those skills, so we got together for a practise session. It took some time for me, this is the result of 2 hours of knitting (I struggled a bit with the cast-on).

De Dutch knitters zijn van plan een boek te schrijven over de Zweedse techniek van het twijnend breien. Ze hebben al een boek over Estse wanten, het staat in mijn kast en ik heb er de wol voor in huis, alleen heb ik geen kandidaten voor dit soort wanten. Misschien brei ik toch wel eens een paar, voor de sport. En dan hou ik ze gewoon zelf.
The Dutch knitters have published a book about Estonian mittens, it's sitting on my shelves, but I haven't actually knit something from it. Maybe 2013 is the year to tackle those?

Kandidaten voor babymutsjes zijn er wel altijd, dus zo tussendoor zullen er ongetwijfeld een paar mutsjes gebreid worden...
I always need small gifts for newborns, so probably will knit some more baby hats from this book....

 
Of misschien nog een muts voor papa of mama?
Or maybe I can knit a hat for mum or dad?


1 comment:

Anonymous said...

Leuk, ik ga op de breidagen de introductie workshop twijnend breien volgen.