Sunday, September 12, 2010

knitcamp UK

Over Knitcamp UK is er al zoveel geblogd, ik weet niet wat ik er nog moet over schrijven...
There has been a lot of blogposts (by other bloggers) about Knitcamp UK, so I don't know what to add to all that information.

De campus van de universiteit van Stirling was schitterend. In schril contrast met de mooie locatie was de amateuristische organisatie van het hele gebeuren. De Amerikaanse lesgevers konden de eerste dag geen workshop geven, omdat er problemen waren met de werkvergunningen.
We were staying at the campus of the Univesity of Stirling, a beautifull location. In contrast with the nice surroundings was the very amateurish organization. The US tutors of several workshops were not able to teach, due to problems with their workpermits.

Gelukkig was er Lucy Neatby (Canadese, maar met een dubbel paspoort). Ze ziet er excentriek uit (met paars en roze haar, en 2 verschillende schoenen); maar 't is een fantastische lesgeefster. En het ging natuurlijk over mijn favoriet onderwerp...Ik vond het dus niet erg dat ik 2 volledige dagen sokkencursus van haar kreeg. Veel kleine truukjes geleerd! En haar manier van lesgeven was heel visueel, want alle technieken heeft ze gefilmd (op DVD) en konden eindeloos herhaald worden. Niet meer samentroepen rond een lesgeefster die gehurkt op de grond zit...Die DVD's gaan ook op mijn kerst-verlanglijstje.

I had to re-schedule on the spot, and I took a class with Lucy Neatby. She has a double nationality, so was one of the few who could teach on Tuesday. I did not regret it, because Lucy is a fantastic teacher. She has filmed all the techniques, so no more grouping around a teacher and not being able to see properly...

Er waren ook uitstapjes - ik ging mee naar NewLanark, een oude industriƫle spinnerij.

We also made a field trip to NewLanark, an old industrial spinning mill.

En je kon er ook wol kopen ... 1kg200 tweed wol in kleur 'blueberry' voor 30£.
And you could buy wool ... a big cone, destined to be a cabled coat?

Er was een uiteenzetting over Shetland wol, en keuren van vachten... heb er niet alles van begrepen, maar wel de passie van de vakman gevoeld.
There was a passionate talk about shetland fleeces...

En nog meer workshops - dit is Donna Druchanas over 'kanten boorden'.
And more workshops - Donna Druchanas on 'lace borders'.

Maar het beste van al - en daar heb ik geen foto's van - was het gezelschap van alle andere fantastische breisters, en in bijzonder het Belgische groepje - bedankt voor het gezelschap - Tinne, Nathalie en Muriel!
But the best part was the company of all the other fantastic knitters. Thanks for the company!

1 comment:

FadenStille said...

Tja, een beetje jalours ben ik nun natuuuuuurlijk wel, maar deze workshop is voor jou geknit geweesd.
Hartelijk Anett