Sunday, August 16, 2009

a quilt interruption from the knitting blog - geen breiwerken, wel lapjes



Ik heb me laten verleiden tot het meedoen met een kettingbrief. Normaal gezien doe ik dat niet, maar deze was te leuk om te laten passeren.
Je moet vijf keer twee katoenen lapjes stof van 15 op 15 cm versturen versturen - of eigenlijk 6inch op 6 inch (liefst in paarstinten, maar zoals je ziet is dat bij mij meer roze/oranje en lila). Dan krijg je normaal 72 lapjes terug om een lappendeken van te maken. Maar je kan dit natuurlijk ook gebruiken om andere creatieve dingen mee aan te vangen.
Ik zoek nu mensen die hieraan mee willen doen. Want ik wil er niemand mee lastigvallen en ik wil natuurlijk ook graag dat de brief doorgestuurd wordt zodat ik lapjes krijg :-). Daarom post ik dit even op mijn blog. Ben je geïnteresseerd, laat dan een berichtje in de comments. Je krijgt dan van mij een brief met je eerste 2 stofjes (dat kan nog niet per mail...)
Ik plan zelf niet om een reuzequilt te maken, en heb er niet veel verstand van. Wel heb ik een paar jongere collega's die creatief met de naaimachine zijn, en ook blogs hebben... dus hier en hier vind je al stofjesinspiratie.

I got enrolled in this quiltswap - I am not really a quilter, I dabbled a bit, and then decided that I like knitting better. I still love to admire nice fabrics, though. And to help out some creative collegues, I got involved in this swap. You need to send 2 fat quarters each(6inch squares) to 4 people, preferably in purple shades. As you can see, I went for lila, fuchsia and even orange. As long as there is some purple in it, it works. If everybody does this, eventuall you end up with 72 squares. I am still looking for people to participate. If you are interested, leave a comment!


1 comment:

hannah said...

Leuk idee maar na er nog even over te hebben nagedacht: ik doe niet mee...

Ik hoop dat je genoeg mensen vindt die wel mee willen doen.