Thursday, January 18, 2024

Wuppertal - Tivoli

Onze huisruil tussen Kerst en Nieuw bracht ons naar Wuppertal. Ik had het beeld dat het een beetje een grauwe (ex-)industriestad is, en dat beeld werd bevestigd. Slecht weer, een minder geslaagde huisruil en ook nog ziek in bed, dat hielp natuurlijk niet voor het vakantiegevoel...

Er viel toch nog wat kunst te ontdekken, bijvoorbeeld in het Skulpturenpark. En kijk, de suppoost zat daar een sok te breien.
Ik had natuurlijk ook een breiwerk mee op vakantie,  een trui van  Hanne Falkenberg. Zij is één van mijn favoriete Deense ontwerpsters. Ondertussen is zij gestopt als ontwerpster, maar in mijn voorraad had ik nog een pakket liggen voor deze trui, Tivoli. 



Begin 2022 had ik het lijf gebreid, nu was het tijd voor de mouwen; top-down.


Maar daar was iets mis met het patroon. Of met mijn breikunsten. Alle details kan je op mijn Ravelry pagina lezen.  Kort gezegd: het heeft wat hoofdbrekens gekost, naalddikte aanpassen, maten combineren, de minderingen anders verdelen ... (ik heb korte armen).



Maar het is gelukt! Nog de laatste draadjes instoppen, en dan konden we weer de stad in.


We verkenden nog een paar interessante plekken....

... en: 'einmal im Leben durch Wuppertal schweben'. (en daar zal het ook bij blijven).

No comments: