Sunday, June 04, 2017

sock madness - symphony socks






Het volgende patroon in  de sockmadness is al een tijdje af, maar bloggen was er nog niet van gekomen. Het is een sok met twee kleuren kraaltjes, en gedraaide steken. Voor de wedstrijd moet je maat medium doen over 74 steken. Daar zwem ik in, dus heb ik mijn kleinste sokkennaaldjes bovengehaald, de 1.75mm!
The next pattern in the sock madness was finished some time ago, but I still need to blog about it. It's a sock with 2 color beads and twisted stitches. For the competetion you need to knit it in size medium over 74 stitches, but that's way too big for me, so I had to use my double zero sock needles! 
Image_small2
Tot mijn verbazing streept de wol meer dan ik gedacht had. En de kraaltjes zijn wel heel subtiel. Ik heb ook ergens een fout gemaakt, er is een rij waar de kraaltjes niet op de juiste plaats zitten.
This yarn is striping more then I anticipated. Not much contrast with the beads either, but I like subtle…And I seem to have made a mistake with the placement of the beads.

Image_small2

Ik vind het een mooi patroon, maar ik heb een nacht niet kunnen slapen van de pijn. Een overbelaste pees, tendinitis speelt weer op. Ik haal de tube Voltaren boven, en besluit om de volgende twee dagen NIET te breien... en hoop dat de arm dan beter voelt. Als dat niet het geval is, dan stopt de wedstrijd hier voor mij.
It does not look like I will be able to knit the next days. I did not sleep well because my arm hurt as hell. I decide to put away the knitting for two days, and hope I will feel better. If not, this is where it ends for me.
 Image_small2
Twee dagen niet gebreid, grotere kraaltjes gekocht en opnieuw vol goede moed begonnen. Ik heb ook mijn strategie aangepast om lange avond-breimarathons te vermijden, nl. ‘s ochtends breien! Heel de week vroeger opgestaan, en een half uur later naar het werk vertrokken = breitijd gewonnen.
Ik ben totaal geen ochtendmens, maar eigenlijk is het me wel goed bevallen zo ‘s ochtends breien. Alleen moet ik dan in de namiddag wel langer werken om mijn uren te halen.
I did not knit for 2 days, bought new beads and restarted. To avoid long knitting marathons in the evening, I got up one hour earlier and left half an hour later for work - so more knitting in the morning! I am not really a morning person, but I must say I liked the calm and focussed knitting time early int the morning. The only drawback is that I have to work later in the evening..
Image_small2
Af. In totaal heb ik er een week over gedaan, effectief 5 dagen gebreid. Ik heb een paar heel mooie exemplaren gezien in een bleke effen kleur, maar uiteindelijk ben ik toch blij met mijn gestreepte sokken. Nu afwachten hoe dat draagt, met die grotere kraaltjes tot onder aan het been.
Finished in just under a week, 5 days of knitting all together.  Although the stripey yarn takes a bit away from the fine detailled pattern on the foot, I still like my socks. I just wonder how I will like the beads down the leg in my winter shoes.



 Image_small2
De volgende sok is ook al af, dat wordt een aparte blogpost. Maar kijk, hier valt net het voorlopig laatste patroon van de wedstrijd binnen, ik moet weer beginnen breien!
The next socks is also finished, I will blog about that one in a seperate post. But hey, the last pattern just dropped in my mailbox, I'd better get knitting!

















No comments: