Monday, May 13, 2013

Reisbreien - Travel knitting

Blogger lijkt nog steeds niet mee te werken. Hoog tijd dat mijn persoonlijke IT-helpdesk terug thuis is om dat voor mij uit te zoeken...
Blogger is still not cooperating in publishing decent pictures. It's about time that my personal IT consultant gets back home to help me figure this out...

Maar ondertussen: heb ik gebreid in Suriname? Daarom deze foto als bewijs.  Ik had 2 projecten mee, een kleintje voor op het vliegtuig en tussendoor, en een groot voor de lange tropische avonden. Géén goed idee, lange tropische avonden = veel muggen. En 't is ook extreem warm en vochtig. Geen ideale brei-omstandigheden, en bovendien was ik 's avonds vaak doodmoe. Ik heb daar heel goed geslapen in Suriname.
The question was: did I knit in Suriname? Well, this picture proofs it. I brought 2 knitting projects, a small one for plane travel and inbetween knitting, and a big one for long tropical evenings. Well, tropical evenings are extremely warm (and humid), and lots of mosquitos. And no, I did not try knitting under a mosquito net.
Mijn klein projectje is dus zelfs niet in Suriname uitgebreid. Maar terug hier hebben we al veel nat en koud weer gehad, dus een sjaaltje in wol-katoen, en in vrolijke kleurtjes vliegt hier van de pennen.
I did not even finish my small project while I was in Suriname. But back home we had plenty of cold and rainy weather, so a small scarf in wool-cotton blend and in cheery colors flew of my needles.




Het patroon is lacy baktus, en het garen is Noro Taiyo sock, afgewisseld met witte sokkenwol voor de gaatjesrij. Ik heb nog een klein beetje wol over, ik denk dat ik voor de finishing touch er nog 2 flosjkes ga aanmaken.
The pattern is lacy baktus, the yarn is Noro Taiyo sock, combined with some white sockyarn for the eyelet rows. It just needs 2 tassels to really finish it of.


3 comments:

Priegelblog said...

Een kleurige versie is eens zo leuk!

Line said...

Ik heb zo een bol vorige week vast gehad en vond hem wat dun voor sokken en wist niet zo goed wat ik er dan moest mee aanvangen, ik denk als ik dit vroeger gezien had dat hij mee naar huis was gegaan want dit is een heel kleurige frisse lente versie

Anonymous said...

Ik kan me voorstellen dat je weinig tijd had in Suriname om te breien. Het is wel een erg mooie shawl geworden!