Saturday, October 22, 2011

GRM - the German Ravelry meeting


Vorig weekend ben ik met 5 madammen naar de Duitse Ravelrydag in Frechen gereden, georganiseerd door 'Wolloase'. Ravelry is een social community rond breien, en on-line hebben we ook een Belgisch groepje. En toen ik vroeg wie zin had in een uitstapje had ik direct mijn wagen vol... Frechen is een stadje ongeveer 15km voor Keulen, met de auto vanuit Leuven zo'n anderhalf uur rijden. De Gentse breisters stonden extra vroeg op om al om 8u in Leuven te zijn, en Line uit Limburg pikten we op aan het douanekantoor aan de grens.
Last weekend I drove with 4 other knitters to the German Ravelry meeting in Frechen. Frechen is about a 1.5hour drive from where I live, that's the advantage of living in a small country... The meeting was organized by Wolloase.

Alhoewel de markt kleiner was dan ik verwacht had, heb ik toch wat inspiratie opgedaan! Bij de stand van Wollsin hadden ze allerlei Isagerpatronen (die je kon aanpassen, wat ik jammer genoeg pas later gelezen heb op haar blog).
The market was smaller then expected, but I did manage to find inspiration for new projects at the Wollsin-booth.

Dit lijkt me een leuk jasje om te breien, misschien in gedemptere kleuren? Mijn eigen wolwinkel heeft Isager, dus ik kan de garens gewoon in Leuven kopen.
I really liked this jacket in Isager yarn. Maybe knit it in a more subdued color scheme?


Birgit Freyer had een indrukwekkende verzameling omslagdoeken meegebracht. Ik ben nog altijd op zoek naar de voor mij perfecte sjaal (daar ga ik later nog eens over bloggen...).
Birgit Freyer brought an impressive collection of shawls. I am still looking for the for me perfect shawl shape (something I still need to blog about...)

En natuurlijk kon je ook wol kopen, bvb bij 'das regenbogenschaf'.
Of course you could also buy yarn, for instance here at the booth of the 'rainbowsheep'.

In de namiddag trokken we nog naar Keulen, waar we de vriendelijke winkel Maschenkunst bezochten. Voor we terug naar Leuven reden gingen we nog een hapje eten bij de Italiaan om de hoek. En hij had direct door dat we 'strickerinnen' zijn...Toen ik vroeg 'Sieht man das denn?' kregen we een volmonding 'ja klar!'.
In the afternoon we drove to Cologne and visited the welcoming store Maschenkunst. And before driving back to Belgium we had dinner at the Italian restaurant around the corner, where we were identified as knitters straight away by the friendly waiter...

Maar het beste van de dag? andere breisters ontmoeten en samen met een groepje van brei-passionistas optrekken! Jammer genoeg heb ik te weinig foto's genomen, als reisleidster voelde ik me 'verantwoordelijk' dat alles goed ging, en is het fototoestel aan de kant blijven liggen. Voor een leuk verslagje en wat meer foto's kan je op Line's blog een kijkje nemen.
But the best part of the day out was meeting new knitters and sharing our passion. If you want to see more pictures of our outing, you can visit Line's blog.

1 comment:

Nutsue said...

It looks like you spent a great weekend! ;)