Saturday, May 03, 2008

yarn shopping with a Swedish knitter - Zweedse ontmoeting

Yesterday I had a lovely afternoon hitting the yarn stores in Leuven. I did this in the company of Sanna, a Swedish knitter I met through Ravelry. She has a blog and also a webshop(only in Swedish though). And she sells yarn that is especially z-spun to do twined knitting.
Unfortunately I didn’t take my camera, so I can’t show you any pictures of me and Sanna. But I can show you what I bought.
Gisteren heb ik een leuke namidaag gespendeerd met een Zweedse breister, Sanna. Ik leerde haar via Ravelry kennen, en samen hebben we wat wolwinkels in Leuven bezocht. Sanne heeft een blog, en een webshop (alleen in het Zweeds). Ze verkoopt o.a. wol die speciaal Z-gesponnen is voor het twijnend breien. En ook merino, sokkenwol, kantgewicht ...ook enkele zelfgeverfde garens.
Ik vergat mijn fototoestel, dus kan ik niets tonen van de eigenlijke namiddag. Maar ik kan wel tonen wat ik gekocht heb.


In the Bergère de France shop I bought some ladder yarn. I want to strand it togheter with some old Colinette cotton I have in my stash. I really want to use up some old stash !
In de Bergère de France winkel kocht ik een fantasiegaren, om samen te breien met dit bolletje katoen dat ik al jaren in de kast heb liggen. Ik wil in 2008 echt wat van mijn oude voorraad opgebruiken !


In ‘t wolwinkeltje I bought some Lana Grossa silk. I will show tomorrow what I plan to make out of it (it also involves some stash busting). Sometimes you have to buy some new yarn to use up the old...
In het wolwinkeltje kocht ik 5 bolletjes Lana Grossa silk. Ik zal morgen of zo tonen wat ik hiermee van plan ben (er is ook opbruiken van oude voorraad mee gemoeid). Soms moet je wat nieuwe garens kopen om de oude op te gebruiken....
And in the international magazine store I bought the Vogue knitting summer issue. Sanna is working on the cover sweater, and I happen to have some cotton in stash that might work for this...It was great fun talking about knitting and shopping together. Thanks again Sanna !
In de International magazine store kocht ik de zomer editie van Vogue knitting. Sanna is de trui van de voorpagina aan het breien, en ik heb nog wat katoen in mijn voorraadkast die hiervoor geschikt kan zijn... Het was heel ontspannend om met een andere breifanaat op stap te zijn. Nog es bedankt Sanna !

No comments: