Thursday, August 30, 2018

Herbstzauber


In het kader van 'opgebruiken wat je hebt' haalde ik dit pakketje uit de kast. Ik kocht dit in oktober 2011, bij een bezoek aan een wolbeurs in Duitsland. Toen vond ik bruin en oranje een mooie combinatie, en was ik niet vies van glitter. Nu vraag ik me af waarom ik dat gekocht heb...
Use what you have, and this kit was in my stash way too long.  I looked it up: I bought it in 2011! And back then, I used to love the brown and orange together, with a bit of bling...

 
Het is een heel simpel patroon: je breit de sjaal schuin, door te minderen/meerderen aan de kant. Het is met opzet veel te los gebreid op 8mm naalden, en je breit totdat de wol op is, wat best lang duurde. Ik startte tijdens de wereldkampioenschappen voetbal, en twee maanden lang was dit mijn 'tussendoor' breitje. Ik breide toen ik naar voetbalmatchen keek (of luisterde). Ik breide op de trein. Ik breide tijdens de lokale Stitch'n Bitch bijeenkomsten. Ik breide in de auto.... Het was gedachtenloos breien, het volledig tegenovergestelde van mijn Hibiscus sjaal.
The pattern is very simple, it's a scarf knit on the bias (increasing and decreasing at the ends). Knit untill you run out of yarn, with thin yarn on big needles.
I started this scarf during the world soccer championship, and it was my 'inbetween' knitting during the last two months. I knit on it watching soccer. I knit on it on the train. I knit on it at the local Stitch'n Bitch. I knit on it in the car....it was totally mindless knitting, the complete opposite of my Hibiscus scarf.
De Hibiscus sjaal vind ik een beetje kort met zijn anderhalve meter. Maar deze Herbstzauber is dan weer belachelijk lang, ongeveer twee meter dertig centimeter. Ik ben nog op zoek naar de juiste lengte van een sjaal voor mij,...
My Hibiscus sjaal is a bit short, only 150cm; but this Herbstzauber is ridiculously long, over two meters!


 
 
 
Deze kan driemaal om de nek, maar gelukkig is het een dunne sjaal, dus dat kan wel. Nog één voor de cadeautjesmand,  ik vind wel een lange rijzige dame die van seventieskleuren en een beetje bling houdt...
I am sure I will find some tall lady who likes  seventies colors and a bit of bling and will be happy with this scarf....

Afje: juli 2018
Wol gebruikt: Noro Flower Bed in bruintinten en Artyarns beaded mohair&silk in oranje tonen. Gekocht bij Maschenkunst Köln, Oktober 2011
Patroon: Herbstzauber, zat mee in het pakketje

Finished Object: July 2018
Yarn in Stash: Noro Flower Bed (shades of Brown) and Artyarns beaded Mohair&Silk (Oranges) - bought October 2011 at Maschenkunst Köln
Pattern: Herbstzauber, was included with the yarns

1 comment:

Unknown said...

Hoi.weet u waar wol beurzen in Duitsland zijn met VEEL garens?