Sunday, January 21, 2018

Afsluiten in Zwitserland en start in Hongarije - Finish off in Switzerland and start in Hungary

 
Onze laatste huisruil van 2017 hebben we in Zwitserland doorgebracht. Het was meer dan dertig jaar geleden dat ik er nog geweest was, en ik heb er van genoten, vooral van de wandelingen in de sneeuw en de uitstap naar de top van de Schilthorn met de kabelbaan. We hadden eerst online gecheckt of er zon voorspeld was die dag, want het heeft geen zin om helemaal naar boven te gaan als je niet van het uitzicht kan genieten.
We spent our last home exchange in 2017 in Switzerland. It was over thirty years ago that I last visited Switzerland, and even longer ago that I was in Switzerland in the winter season. I really enjoyed the long snow walks, and our trip to the top of the Schilthorn with the cable car. Of course we checked online first if the weather would be nice. You need a sunny day to enjoy the fantastic views.



In Thun bezochten we het Middeleeuwse kasteel. De kinderen konden daar een spel spelen om te ontdekken welke straf voor welk soort misdrijf werd opgelegd. Bijvoorbeeld: Anna had twee pond wol gestolen en werd aan de schandpaal tentoongesteld, waarna ze onder tromgeroffel in de stad werd rondgeleid.
In Thun we visited the medieval castle. I found out that the punishment for stealing two pounds of wool was being exhibited in a pillory for one hour.

 

Mijn ingebouwde radar voor wolwinkels werkte weer honderd procent. Gelukkig kon ik dankzij de lange middagsluiting in Zwitserland mezelf ervan behoeden om al direct mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar te overtreden. Ik heb dus géén wol gekocht, alleen maar gekeken.


 I only did some windowshopping at the yarnstore. I happened to be there around noon, when it was closed, so I kept my New Years resolution and did not buy any yarn...

Onze eerste huisruil van 2018 was een lang weekend in Boedapest. En zoals jullie kunnen zien, heb ik gebreide outfits zowel voor boven op een Zwitserse berg als voor een grijze citytrip...
Our first home exchange of 2018 was a long weekend in Budapest. And as you can see, I have one knitted outfit suitable for a Swiss Mountain top, and another one to brighten up a dreary citytrip...










No comments: