Friday, May 13, 2016

sweet nuttins - sock madness





De volgende sok voor de zotte sokkenwedstrijd vroeg om kraaltjes. En een ajourmotiefje. Ik vind ajour mooi in een effen bleke kleur, en ik wou al lang het extra dunne garen uitproberen.  Wel nog twijfel: roze of regenboogkraaltjes? De facebookvrienden vonden 'regenboog', maar ik ging voor roze.
The next pattern in the sock madness called for beads. I started with a merino sockyarn, but that yarn was too dark and the cuff came out too wide. So I decided to get some 3ply sockyarn and try that one out. My LYS only had navy, gray and sand. I cheered it up with some pink beads…


Je moet er wel je aandacht bijhouden. Voor je het weet heb je een kabeltje dat de verkeerde kant opgaat. Met wat handigheid kan je dat oplossen. Het was even zweten, maar 't is gelukt!
The sock has some rather complex charts to follow, so if your not paying attention, you end up with a cable that crosses the wrong way. I managed to fix it by laddering down 3 stitches and with the use of a crochet hook.
 
Nadat ik ze een avond gedragen had vond ik dat één van de sokken wel erg strak zat.  Ik had op sok 1 vijf patroonherhalingen, en op sok2 maar 4 maal het patroon gebreid. Geen wonder dus dat  die niet paste... De schaar bovengehaald, een stukje eraf geknipt, uithalen en opnieuw breien.
update: after wearing my socks for one evening, I noticed one of the two was much tighter then the other. And yes, I managed to knit 5 repeats on one sock, and 4 repeats on the other… So a little bit of sock surgery was needed.

Nu zitten ze perfect. Gelukkig maar. Het gaat weer koud worden. En, ik heb de volgende ronde van de sokkenwedstrijd gehaald. Gestart met 50, nu blijven er nog 20 over. De volgende ronde mogen er nog 10 door naar de laatste ronde. Benieuwd of ik het haal.
They fit perfect now. And it will be chilly again the next days! I made it to the round of 20 in the sock madness competition, only 10 knitters will advance to the next round. I wonder if I will manage to get to the last round.













No comments: