Monday, February 19, 2024

Space: verder de ruimte in

 Verderborduren op het thema 'Space'... en één van mijn doelstellingen was: 'iets breien voor een goed doel'. 

De actie 'groene sokken' vraagt om sokken te breien voor vrouwen met gynaecologische kanker. Groen is de kleur van de hoop, en sokken geven warme voeten.


Ik heb nog 1 bolletje groen in voorraad, en nog een hele hoop restjes (maar blijkbaar weinig groen). Met wat blauwe accenten zal het ook wel mooi worden denk ik. 

Ik gebruik het patroon 'Space' van de Belgische ontwerpster Christelle Nihoul.  De sok start van de teen en heeft een hiel met verkorte rijen. Niet mijn favoriete manier, wel goed uitgelegd in het patroon. En het is altijd handig om verschillende technieken te beheersen, dus dit was een ideale oefenkans. Ik gebruik mijn restjes door ze in spiraal op te breien (helixknitting).

Er komt nog een motiefjes in mozaiekbreien boven op het been, én een voor mij nieuwe manier van afkanten 'Lori's Twisted bind-off'. In het patroon is er een link naar een videootje. Weer wat bijgeleerd!

Met de allerlaatste restjes groen brei ik nog dit gratis patroon van Drops, Sea of Jupiter. Het wordt een maatje 36. Ook vrouwen met een kleine maat kunnen warme sokken gebruiken...


In de grijze februarimaand ben ik op zoek naar kleur. Bij de Ensortentoonstelling in Oostende spatten de stillevens van het doek.
De krokussen steken de kop op in de kruidtuin in Leuven. Stilaan wordt het lente.




No comments: