Monday, December 11, 2023

Hier ben ik weer

In 2021 stopte ik met bloggen. Tijdens Corona zat ik  lange dagen in mijn  'thuiskantoor' (kamertje) aan de PC. Mijn vrije tijd wou ik toen absoluut niet aan het klavier doorbrengen. Korte berichtjes op Facebook lukte wel, maar een langer blogbericht schrijven was een opdracht waar ik tegenaan keek. 

'Keek', want nu kriebelt het om weer te schrijven, al is het maar voor mezelf. Ik beloof niets, en leg mezelf geen druk op. 

De blog helpt in elk geval om mijn brei-carrière in perspectief te zien, en doet me nadenken over het verglijden van de tijd.

Concreet: deze trui breide ik in 2013. Hoe ik eraan begon kan je hier lezen. 

Het is een trui die ik heel veel gedragen heb. Ik heb er ook vaak complimenten op gekregen als ik hem droeg.  Een lievelingsstuk, letterlijk kapotgedragen...

Bij Maakbar in Leuven volgde ik een workshop 'Zichtbaar herstel'.  Aansluitend aan de workshop organiseert Maakbar elke eerste maandag van de maand een open bijeenkomst 'herstel', waar je verder kan oefenen en hulp krijgt.

En dit is het resultaat: nog redelijk subtiel op de schouder....

... al iets gewaagder onder de arm... een combinatie van stopwerk en contrastkleur door het breiwerk weven...


en 'all the way' voor de mottengaatjes op het voorpand. Hier gebruikte ik naaldvilten om het gat te stoppen, en borduurde ik daarrond met festoensteek als afwerking.

 
Ik ben er blij mee. 
De trui is 10 jaar ouder, en ik ook...

2 comments:

Ina said...

Leuk om weer een iets van je te lezen! Fijn dat je je lievelingstrui weer aan kan. Ik kijk uit naar je nieuwe brei-avonturen!

mija said...

Fantastisch, mooie vest, trui. Ik ben ook terug gestart met mijn blog. Het is toch prettiger om de hobbies en avonturen te volgen. Het geeft veel meer info hoe mooi breien kan zijn.
groetjes mija