Sunday, April 25, 2010

er tussenuit - a week off


Ik trek er een weekje op uit - we doen huisruil met een familie in Bordeaux... in mijn valies gaan 4 boeken mee, 1 sok-in-wording, en 4 bolletjes pistache katoen. Plissé gaat niet mee. Dit is zo'n voorbeeld van 'zwarte-gat'breien. Zoals in de sterrenstelsels, weet je wel? waarin alles opgeslokt wordt, en niks meer tevoorschijn komt... en dat is zo met dit project; je breit en breit en breit...en toch zie je geen vooruitgang. Alsof al je gebrei verdwijnt in een zwart gat. Ik ga mijn zinnen verzetten in Bordeaux. Misschien ga ik zelfs geen breiwinkel binnen...

I am taking a week off - I am visiting Bordeaux, doing a house exchange with a Bordelaise family. Definitely not going on this trip is 'Plissé', the endless sweater project...

5 comments:

patricia said...

geniet ervan, al geloof ik nooit dat je aan de verleiding van een breiwinkel kunt weerstaan, al is het maar om te kijken.

Line said...

Zo even tussen uit kan zo goed doen, en de plisse is echt geen werkje om mee te nemen op vakantie te log te zwaar te warm, je hebt de juiste keuze gemaakt. Wel de draad terug opnemen als je terug bent, een vest kan soms zo lang lijken maar als het af is heb je er ook heel veel draagplezier van.

Ik brei said...

Zo op de foto komen de plooitjes wel erg mooi uit. mooie kleur ook

hannah said...

Je bent waarschijnlijk al weg maar toch nog: Veel plezier!!

mija said...

Hey,ik hoop dat je ook zo goed weer hebt. Wij hebben stralend weer gehad in Nantes.
En wat die wolwinkel betreft, ik heb er niet aan kunnen weerstaan.
doei