Tuesday, August 02, 2011

onderweg - on our way back

Christel vroeg of ik wol gekocht had in Londen. Nee dus. Ik had me op de terugweg van Oostenrijk naar Belgiƫ al bevoorraad in Pfaffenhoven. Ik kon de ijzeren man overtuigen dat dat stadje in Beieren niet echt veel omweg was...
Christel asked if I bought any yarn in London... I didn't and that's because on our way back from Austria we stopped in Pfaffenhoven (Bavaria, Germany). I convinced my IronMan that that's not really a detour...

In Pfaffenhoven vind je de winkel van de Wollmeise. Er is veel te doen over dit handgeverfde garen, vooral omdat het zo moeilijk te krijgen is. Wat het zo speciaal maakt is het enorme aanbod in kleuren, en hoe levendig de kleuren zijn, door laag over laag te verven. Ik vind het zelf heel moeilijk om kleuren on-line te kiezen, dus kon ik er beter eens langsrijden toch? Als je de winkel binnenkomt zie je direct de muur vol op kleur gesorteerde strengen.
Pfaffenhoven is the 'Wollmeise'-yarnstore located. This handpainted yarn is very 'hot' right now, especially in the States, where it is hard to get. (it's hard to get here too...unless you are very patient and are at your computer the moment the on-line shop is updated.... The yarn is especially known for it's wide range of colour, and the depth of those colours. I find it hard to select colours on-line, so the best solution was to go there myself. The moment you step into the store, the wall of colour hits you...

Aan de andere kant van de winkel liggen de 'nobody is perfect'strengen, een streng met een knoop in, of net geen 150gram.
At the other end of the shop you will find the 'nobody is perfect'skeins, they may contain a knot or are slightly underweight.

En voor wie het echt te veel wordt : je kan ook ongeverfde wol kopen...
And for whom it all is a bit overwhelming : you can also buy undyed yarn...

Mijn Amerikaanse vriendin had me al gevraagd of ik haar niet wat Wollmeise kon kopen. Voor Jane maak ik graag een omweg. Zij heeft graag veelkleurige wol, dus ik kocht in elke kwaliteit een streng.
My American friend asked if I could bring her some yarn, so I bought some bright yarn for her. (lace in 'marias deepest purple, sockyarn in 'Sultan', and merino yarn in 'koralle im meer').

En voor mezelf breng dan ik ook wat mee. Ik heb heel lang getwijfeld over wat ik zou kopen.... veeel verleidingen, moeilijk kiezen. Zoals je ziet heb ik voor meer gedekte, maar toch heel rijke kleuren gekozen...
And of course I bought something for myself too. It was so hard to choose, but finally I decided on this lot. Rich and saturated, but calm colors...

1 comment:

Anonymous said...

Heerlijk, zo'n winkel. Heb je dan geen zin om het halve assortiment uit te proberen?
Katrien